domingo, 18 de noviembre de 2007

Avaluació d'un entorn formatiu multimèdia: PROYECTO LUDOS

Proyecto Ludos” és un programa elaborat a través del Conveni Internet en el Aula, el MEC i les diferents comunitats autònomes, creat l’any 2005. La seva URL és http://ares.cnice.mec.es/edufisica/. És de lliure accés i no conté publicitat. Tot i estar creat per diferents comunitats autònomes, no tenim altres opcions d’idiomes que no siguin el castellà.

És un recurs educatiu per a l’àrea d’Educació Física de Primària. Les activitats que proposa són transversals. Tracta temes principals d’educació física enllaçant-los amb ciències naturals i llengua castellana.

Els objectius d’aquest recurs són: aprendre hàbits saludables de vida, fent referència a l’alimentació i l’esport. Els continguts són:

  • Hàbits correctes per a la pràctica de l’esport.
  • Classificació dels grups d’aliments.
  • Funció en l’organisme dels diferents grups d’aliments.
  • Elaboració d’una dieta equilibrada.

Són activitats de cicle superior de primària, entre 10 i 12 anys.

La tipologia que utilitza es basa en el joc i l’estratègia didàctica és una ensenyança dirigida. Les seves funcions són: entretenir, motivar, informar i avaluar.

Dins de l’apartat de cicle superior, anomenat Moviland, accedim al Restaurante, on trobarem el joc Alimentos Olímpicos.

Aspectes funcionals

És un recurs eficaç a l’hora d’assolir els objectius proposats. La seva utilització és molt fàcil, les diferents opcions de botons estan escrites i hi ha elements que van guiant l’usuari. Té varis enllaços que faciliten i complementen les activitats: Mapa, Favoritos, Sonido, Impresora, Ayuda i Salir.

Aspectes estètics i tècnics

L’entorn visual és correcte i agradable. Facilita la comprensió dels continguts. Els elements multimèdia que utilitza faciliten el treball a desenvolupar. El text escrit està reforçat amb la veu, de manera que permet la pràctica als infants amb discapacitats auditives o visuals. Els continguts són de gran rellevància, amb una estructura que progressa en la dificultat i introducció de nous conceptes i habilitats. La navegació és eficaç i manté un ritme adequat de seqüenciació per facilitar l’aprenentatge de continguts i la correcte manipulació. Hi ha interacció amb l’usuari, en forma de preguntes, avaluació i informació de com utilitzar el joc.

Aspectes pedagògics

És atractiu, motivador i interessant. És adequat en continguts i activitats al nivell de cicle superior. Els jocs són individuals, fomenten la iniciativa i l’autoaprenentatge. L’usuari ha de prendre decisions, demostrant que ha entès els continguts. Els recursos per l’obtenció de dades es donen abans d’iniciar cada activitat. Es pot accedir a aquesta informació en qualsevol moment. Els recursos didàctics que utilitza són: introducció, gràfics, esquemes, imatges, preguntes, exercicis d’aplicació, resums i activitats d’autoavaluació. L’esforç cognitiu que exigeixen les activitats comprèn: la memorització/evocació, la comprensió/interpretació, la organització i l’expressió escrita.

És un bon recurs educatiu per l’àrea d’educació física. És una forma agradable d’utilitzar les TIC i reforça l’aprenentatge de continguts d’aquesta àrea.

No hay comentarios: